Sidor

måndag 16 juli 2012

Varmt välkomna...

Hej vänner,
Mina tankar om Europa, EU och EMU m.m. finns numera här. Bloggen Teknisk analys med noonne... ->> kommer att fortleva med sin inriktning, och förhoppningsvis finns det läsarintresse även för denna blogg.


När/om ni läser sidan Help... ->> på den här bloggen förstår ni att jag har en del inte helt vanliga uppväxterfarenheter i bagaget. Jag är långt ifrån ensam om liknande erfarenheter, men vad jag vill säga är att det finns en hel del att lära av självupplevda orättvisor. På den sidan finns förhoppningsvis både sunt förnuft och textstycken som möjligen inspirera även er med skrivkramp, förutsatt att någon mer än jag vill sluta muttra, och maila någon med makt att förändra i stället.

Nåväl, - Jag som skriver är en snart 60-årig slyngel med framtiden bakom mig. Jag gör inga anspråk på "fame and fortune", jag har redan upplevt båda, och det är inte meningen med livet. Bernie Madoff, Michael Jackson etc. är tragiska exempel på det. Saker som släkt, vänner, nya bekantskaper, och främmande kulturer har högre värden om ni frågar mig. - Tyvärr verkar sådant vara svårt att vårda och värdera i ett samhälle där meningslösa ideal blivit handelsvaror torgförda i en mediaflod som aldrig tycks sakta ner på takten och ge tid över till eftertanke och individuell inre tillfredställelse.

Vad jag hoppas av er mina vänner, är att ni ger en hjälpande hand att väcka en debatt som hörs ända till Brussel genom att i första hand uppmana era vänner och bekanta att besöka bloggen och bilda sig sin egen uppfattning. Kanske initierade utifrån mina tankar och lead som inspirationsunderlag. Vem som därefter mailar vem med sin mening är upp till var och en, men ju fler som mailar, ju större chans att vi lyckas få gehör hos någon med makt att förändra.

Sidan Help... ->> och de tre blogginlägg som föregår detta inlägg borde ge en god bild av vart jag står i frågan Europas framtid. I de föregående blogginläggen har jag även försökt belysa vad som gick snett på vägen, och varför vi hamnade här.

Med hopp om en värld i fred, samförstånd och glädje...
noonne

1 kommentar: